TikTok adverteren: hoe doe je dat precies?TikTok is de toekomst. Eens in de zo veel tijd ontpopt een nieuw social media platform zich tot een échte speler: TikTok is daar het meest recente voorbeeld van. Op TikTok delen gebruikers veelal grappige video’s van korte duur, vaak niet langer dan een minuut. Je kunt er werkelijk alles vinden: of jij nou geïnteresseerd bent in muziek, beauty, sport of politiek – TikTok heeft altijd een breed scala aan verschillende TikToks voor je. Als bedrijf kun je hier ook gebruik van maken, door TikTok adverteren in te zetten. We geven je drie tips hoe je dit het meest effectief doet!
1. Don’t make ads, make TikToksJe adverteert op TikTok door in de tijdlijn van een kijker te verschijnen met je video. In principe erg effectief, maar dat vereist wel de correcte uitvoering. De charme van TikTok is namelijk dat alles erg laagdrempelig is: iedereen kan TikToks maken en een professionele camera crew betekent nog niet direct dat je beter scoort dan een video gemaakt met één telefoon. Wanneer jij met je bedrijf wil schitteren in de TikTok advertenties, is het dus ook belangrijk dat jij geen overgeproduceerde video de wereld in brengt, maar een video in het jasje van TikTok. Hierdoor val je niet op als advertentie en verhoog je het aantal shares.
2. Gebruik trendsTikTok is enorm actief. Elke dag ontstaat er weer een nieuwe trend, waarvan sommige langdurig trending blijven en anderen snel weer over waaien. Als bedrijf spring je gemakkelijk in op deze trends; het is vaak niet heel moeilijk om er één uit te voeren. Door als bedrijf vroegtijdig in te springen op een trend laat je niet alleen zien dat je een actieve houding hebt en op de hoogte bent van wat er speelt, maar maak je ook nog eens kans om viraal te gaan. Je geniet op deze manier van een rappe toename in naamsbekendheid.
3. Wees jezelfWe hebben al veel mensen op TikTok zien falen omdat ze te erg probeerde iets na te doen. Dit werkt voor geen meter: TikTok hecht namelijk veel waarde aan authentieke content. Natuurlijk kun je wel een trend uitvoeren, maar steek deze in je eigen jasje. Je volgers vinden het leuk om jou te zien: wanneer jij iemand anders nadoet, zal dit ten koste gaan van je identiteit.
TikTok inzetten?Wil jij TikTok onderdeel maken van je marketingplan, maar heb je geen idee hoe dit moet? Kom in contact met een Digital Agency als Traffic Today! Met hun jarenlange ervaring en actieve houding is TikTok precies hun specialiteit. Neem een kijkje op hun website en ervaar het zelf!
|
https://www.traffictoday.nl/ |